Χρονικές Αναμονές στην Ασφάλεια Υγείας

28 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019

Χρονικές Αναμονές στην Ασφάλεια Υγείας

Συντάκτης: Δημήτριος Αποστολίδης - Διεθνής Μεσίτης Ασφαλίσεων
Τι είναι οι χρονικές αναμονές στην ασφάλεια υγείας; Πώς λειτουργούν; Ποιός είναι ο ρόλος τους και ποιές είναι;

Όταν συνάπτουμε ασφάλιση υγείας με οποιαδήποτε ασφαλιστική εταιρεία υπάρχουν κάποιες ασθένειες οι οποίες δεν καλύπτονται από την πρώτη στιγμή της έναρξης του ασφαλιστήριου συμβολαίου υγείας. 
Ο περιορισμός είναι χρονικός που σημαίνει ότι ένα πρόγραμμα ασφάλειας υγείας σε πολύ συγκεκριμένες ιατρικές περιπτώσεις δεν θα μας αποζημειώσει εξ αρχής σε μια ενδεχόμενη νοσηλεία ή νοσηλεία μιας ημέρας.
Σε ένα πρόγραμμα υγείας αυτές είναι αναγκαίες και απαραίτητες διότι καθορίζουν την τιμή ενός προσβάσιμου και θελκτικού ασφαλίστρου για τους υποψήφιους πολίτες ασφάλισης υγείας.

Για να γίνει πιο κατανοητό θα επικαλεστούμε ένα κλασσικό παράδειγμα ιατρικού περιστατικού όπου όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες στα προγράμματα υγείας δεν το καλύπτουν από ένα έως τρία χρόνια από ενάρξεως.
Μιλάμε για την σκολίωση του ρινικού διαφράγματος η οποία δεν αποτελεί πάθηση από την οποία κινδυνεύει η ζωή ενός πολίτη και καλώς αποζημειώνεται μετά από ένα χρονικό διάστημα διότι πρέπει να δοθεί σε αυτό το προϊόν έμφαση στα σοβαρά και στα αναπάντεχα.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να καλυφθούν σε ένα πρόγραμμα υγείας και δευτερεύοντα ζητήματα όπου όμως πρέπει απαραίτητα να υπάρχει κατηγοριοποίηση αυτών για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του προϊόντος.
Όπου βιώσιμο είναι ένα προϊόν που έχει αγοραστικό κοινό και στοιχεία διατήρησης.
Ακόμη, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνονται οι πιθανότητες ασφάλισης υγείας από πολίτες που θέλουν να ασφαλιστούν για γνωστά και μη σοβαρά ζητήματα εντέχνως αποκρύπτοντας μερικές φορές και την πραγματικότητα.

Σ'αυτό το σημείο να επικαλεστούμε και ένα δεύτερο παράδειγμα, αυτό της κάλυψης του επιδόματος τοκετού ή της κάλυψης νοσηλείας για επιπλοκές εγκυμοσύνης, ή και τα δυο μαζί.
Αν λοιπόν αυτά τα ζητήματα αποζημειώνονταν από την πρώτη στιγμή της έναρξης ασφάλισης υγείας τότε το κόστος θα αυξανόταν ραγδαία σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια.
Άρα για να μπορεί να διατηρήσει κάποιος ένα πρόγραμμα υγείας πρέπει από μεριάς των ασφαλιστικών εταιρειών να υπάρχει μια πολιτική ορθολογιστική ώστε να δοθεί προτεραιοποίηση σε κάποια ζητήματα, που και σοβαρότερα είναι και δύσκολα μπορούν να αποκρυβούν εντέχνως αλλά και και πολύ κοστοβόρα για έναν πολίτη.

Η εκπαίδευση ενός υποψηφίου προς ασφάλιση υγείας για ένα ατομικό ή οικογενειακό πρόγραμμα αποτελεί το πρώτο μέλημα ενός εξειδικευμένου διαμεσολαβητή υγείας.
Με αυτόν τον τρόπο αποτρέπονται οι πολίτες που σκέφτονται να συνάψουν ασφάλιση υγείας όταν θέλουν να καλύψουν ένα γνωστό πρόβλημα και επιβραβεύονται οι ορθώς σκεπτόμενοι πολίτες που συνάπτουν ασφάλιση υγείας με προτεραιότητα το άγνωστο, το αναπάντεχο που ενδεχομένως να συμβεί.

Οι παθήσεις που συνοδεύονται από χρονικές αναμονές (αν και ποικίλουν από εταιρεία σε εταιρεία) είναι συνήθως οι εξής:
  • Σκολίωση ρινικού διαφράγματος
  • Σκωληκοειδεκτομή και αμυγδαλεκτομή
  • Παθήσεις σπονδυλικής στύλης (εκτός κακώσεων)
  • Άγνωστα συγγενή νοσήματα
  • Επίδομα τοκετού και επιπλοκές εγκυμοσύνης
  • Αιμορροΐδες, κονδυλώματα, κύστη κόκκυγος και κήλες
Δεν επεκτεινόμαστε στην αναφορά αυτών διότι όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω ποικίλουν από εταιρεία σε εταιρεία και πιο πολύ γίνεται η αναφορά για να κατανοήσουμε πάνω-κάτω την κατηγορία αυτή.

Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι χρονικές αναμονές εφαρμόζονται σε όλα τα τοπικά ελληνικά προγράμματα υγείας, όμως δεν λαμβάνουν χώρα στις περισσότερες διεθνείς ασφαλιστικές εταιρείες.
Εκεί καθότι το ασφάλιστρο σε ένα νοσοκομειακό πρόγραμμα υγείας είναι αρκετά ακριβότερο δεν υπάρχουν χρονικές αναμονές σε ιατρικά περιστατικά ασθένειας.
Άρα το τι ακριβώς επιθυμεί να βρει ή κοστολογικά να διαθέσει ένας πολίτης στην ατομική ή οικογενειακή ασφάλιση υγείας είναι προϊόν εξειδικευμένης μελέτης αναγκών.

Πρέπει να λειτουργούμε επαγγελματικά στην ασφάλιση υγείας εμείς που είμαστε επιφορτισμένοι με την ενημέρωση αυτού του τόσου εξειδικευμένου όσο και ευαίσθητου προϊόντος με το να ακούμε παρά να μιλάμε περισσότερο.
Οι ανάγκες σε ένα νοσοκομειακό ατομικό ή οικογενειακό πρόγραμμα υγείας, μη ξεχνάμε ότι είναι του πολίτη και όχι οι δικές μας.

Διεθνής μεσίτης ασφαλίσεων,
Αποστολίδης Δημήτρης

Σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

CAPTCHA code
Καλέστε μας τώρα και μιλήστε
με έναν από τους
εξειδικευμένους μας συμβούλους!
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: 23 11 11 8000
ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ: 210 300 89 09
Κάντε κλικ εδώ
αφήστε μας το τηλέφωνό σας,
και ένας από τους εξειδικευμένους
μας συμβούλους θα επικοινωνήσει
άμεσα μαζί σας!